TEST elektrokol Haibike FLYON - MALLORCA 2019

16.11.2018

V období od 5.11. - 9.11. 2018 jsme podstoupili na Mallorce rozsáhlé testování nových modelů značky HAIBIKE, kterých pro nás bylo připraveno hned několik stovek kusů. Naše pozornost byla samozřejmě nejvíce koncentrovaná na nejočekávanější novinku pro sezónu 2019 a to nové modely Haibike FLYON se středovým motorem TQ, který poskytuje neuvěřitelných 120Nm, což je s baterií o kapacitě 630Wh ohromující kombinace. Po celých 5 dní nás kromě testovacích jízd čekalo hned několik odborných školení, zaměřených na technickou stránku elektrokol Haibike, včetně proškolení nových diagnostických systémů.

Hned po příletu na Mallorcu jsme se přesunuli do hotelu Hipotel Mediterraneo, kde byla připravená flotila elektrokol Haibike pro testování. Prodejci, kteří se tohoto testování byli vybráni podle přísných kritérií a musejí splňovat ty nejvyšší nároky, které značky v rámci prodejního systému požaduje, proto jsme velice rádi, že jsme mohli být u toho. Plánované traily a vyjížďky po Mallorce byly vždy ve skupině vedeny závodními jezdci jako je SAM PILGRIM nebo HELENE FRUHTWIRTH. Jezdilo se především po vybraných trailových a sjezdových cestách, kde bylo možné dokonale prověřit jízdní vlastnosti jak samotného kola, tak i pohonné jednotky. Místní podmínky i počasí byly opravdu optimální, proto se nám podařilo najezdit velké množství testovacích kilometrů, díky kterým jsme se s novými modely mohli podrobně seznámit.

To co nás nejvíce zajímalo byly, samozřejmě modely z řady Haibike FLYON, které se těší velkému zájmu nejenom ze strany zákazníků, ale i mezi samotnými prodejci, proto bylo mnohdy opravdu těžké, se k uvedeným modelům probojovat. Koncept elektrokol Haibike FLYON je postaven na carbonovém rámu, který je speciálně vyroben pro nový tvar baterie a hlavně výborně koresponduje se zcela novým typem motoru TQ. Při prvním osobním setkáním s elektrokolem Haibike FLYON jsme zůstali v úžasu a to jak z vysoce kvalitního zpracování, tak především z nádherného designu. Musíme smeknout před prací designérů, kteří odvedli neuvěřitelnou práci. Aktuálně není na trhu žádné elektrokolo, které by přineslo tolik inovací a nových prvků najednou.

S příchodem nové modelové řady FLYON Haibike opět demonstruje svojí obrovskou sílu a schopnost všechny překvapit. Bez jakýchkoliv signálů či spekulací přichází s radikální novou koncepcí elektrokola. Elektrokola Haibike patří mezi absolutní evropskou špičku a již několik let udávají nové trendy a směr, kterým se elektro kola ubírají. Modely Haibike 2019 tuto skutečnost jenom podtrhují ..

Haibike FLYON 2019 - nová modelová řada

  • extrémní výkon motoru TQ - 120Nm
  • napětí baterie 48V, kapacita 630Wh
  • rychlonabíječka - 80% za 1 hodinu
  • bezkonkurenční design a výbava
  • kompletní nabídku elektrokol Haibike naleznete - ZDE

Technické specifikace a design elektrokol Haibike s motorem FLYON

Elektrokola Haibike FLYON mají nový typ motoru, který je vyráběn německou firmou TQ. Výkon tohoto motoru je 120Nm, (výkon motoru BOSCH CX 75Nm, výkon motoru YAMAHA PW-X 80Nm). Ano, tento motor byl schválen pro provoz na pozemních komunikacích. Motor ve tvaru malé turbíny, který tak nejen vypadá, ale i se tak chová! Výkon motoru je naprosto dech beroucí a okamžitě vám vykouzlí hloupý úsměv na tváří, které se nemůžete zbavit ještě několik minut po sesednutí a vrácení kola. Díky tomu, že se elektrokolům věnujeme déle jak 13 let, jen tak nás již nepřekvapí, ale Flyonu se to rozhodně podařilo. Tak trochu jsme si vybavili pocity, jako když jsme se poprvé projeli na elektrokole s motorem Bosch, který poté zcela změnil trh s elektrokoly. Pojďme se podrobněji podívat na srdce elektrokola, tedy motor samotný.

Vývojový tým společnosti Haibike se před dvěma sezónami tajně pustil do vývoje vlastního pohonného systému, který by co nejlépe vyhovoval aktuálním potřebám trhu s elektrokoly. Po dvou letech představuje Haibike novou modelovou řadu Haibike FLYONE a stanovuje tak další milník v rámci vývoje elektrokol. Modely z řady Haibike FLYON 2019 jsou poháněny motorem TQ HP120, který vás ohromí svým masivním výkonem a obrovským krouticím momentem - 120Nm.


Díky integrované volnoběžce je možné si kolo užít v plném rozsahu i bez asistence motoru. Když je jednotka odpojena, nedochází k pohybu žádných vnitřních součástek, tak jako je tomu např. u pohonného systému Bosch Performance CX. Po absolvování prvních testu musíme konstatovat, že jízdní projev motoru i jeho výkon je naprosto fantastický a díky vysokému točivému momentu posouvá možnosti využití elektrokola o značný kus dále ...

Další konkurenční zbraní nových modelů je integrovaná baterie o vysoké kapacitě 630Wh a napětí 48V. Díky vyššímu napětí pracuje celý pohonný systém výrazně efektivněji. Baterie je složena z 56 článků, které nabízejí nejvyšší koncentraci energie na trhu. V základní výbavě bude nabíječka o výkonu 4A, na přání bude možné objednat rychlo-nabíječku o výkonu 10A, která baterii nabije za 60 minut na neskutečných 80%. Novinkou u této baterie je magnetický konektor pro nabíjení a jednodušší zapojení nabíječky do baterie. Při vývoji nových modelů Haibike 2019 byl kladen důraz na inovativní přístup, originální zpracování a co nejčistější technické řešení jednotlivých konstrukčních prvků. Výsledek dokazuje, že se celé dílo podařilo. Nové modely jsou krásně zpracované a poskytují uživatelům maximální komfort jízdy se skvělými jízdními vlastnostmi.

Další důležitou novinkou je osvětlení. Přední světlo Haibike SKYBEAMER. Tento ohromující typ předního světla můžete zakoupit ve variaci svítivosti 150, 300 nebo 5.000 lumenů. Přední světlo je rozděleno na 4 funkce svítivosti a to na klasické svícení, dálkové svícení, denní svícení a automatický režim. Designově krásné světlo, které má neuvěřitelnou svítivost. Tento typ světla je v základu pouze u modelu NDURO 10.0.

Zadní světla jsou integrovaná v rámu, takže neruší design samotného elektrokola a nezakrývá je dodané příslušenství jako je nosič, brašny a podobně, což je častý problém u běžných zadních světel na horských kolech Neuvěřitelné na předním světle je to, že 5.000 lumenů dokáže udělat z noci den.

Senzor rychlosti, který byl obvykle umístěn na zadní části vidlice, je nyní u modelu FLON umístěn u brzdového kotouče. Namísto běžně používaného snímače rychlosti, který bývá obvykle umístnění na zadní stavbě kola používá Haibike tzv. senzorový disk, který byl dříve používán pouze u ABS systémů. Tento senzor je kvalitnější a má 18x rychlejší odezvu než běžný senzor. Navíc je senzor i výrazně odolnější proti mechanickému poškození. Díky šikovnému umístění nemusíte mít strach, že jej v terénu někde o větev ulomíte či otočíte. Jedná se o velmi spolehlivé řešení. Díky přesně získaným informací je dávkování výkonu motoru opět o něco pohodlnější a příjemnější.

Na palubním počítači je vidět obrovský pokrok. Lepší ergonomie s kompaktním dálkovým ovládáním a velkým displejem poskytuje přehledně všechny potřebné hodnoty. Pomocí dálkového ovladače můžete ovládat displej, osvětlení, výkon kola i intenzitu pomoci motoru. Ovladač je šikovně umístěný na levé straně a ovládá se jednoduše palcem ruky. Barevný LED panel informuje jezdce o zvoleném režimu, kterých máte k dispozici 5 - ECO, LOW, MID, HIGH, EXTREME. Při změně asistence se mění barevné schéma jak na displayi, tak i na samotném ovládacím zařízení, kde je LED notifikace. Celé ovládání je velice intuitivní a naprosto účelné. Vše je v dosahu a nijak nepřekáží. Displej se dynamicky přizpůsobuje; když jezdí rychleji, hodnota zobrazující rychlost se zvětšuje a všechny ostatní hodnoty ustupují do pozadí. Neskutečně nás ovládání bavilo, konečně někdo přišle s displejem, který není nudný a poskytuje určitý standard, na který je běžný např. u mobilních telefonů či tabletů. Jsou to drobnosti, ale pokud takovéto drobnosti poskládáte dohromady, lépe pochopíte, proč jsou nové modely tak povedené.

Režim ECO zaručuje nejdelší možný dojezd, opačně při úrovni asistence Xtreme čerpáte maximální podporu. Barevný displej je umístěn centrálně a informuje jezdce o všech relevantních datech. Mohou se také zobrazovat údaje o fitness, jako je srdeční frekvence, kadence, výkon či spálené kalorie. Haibike integroval aktualizovanou verzi systému Haibike eConnect II (GPS zabezpečení elektrokola - více ZDE) do všech modelů FLYON. Technologie je nyní zabudovaná ještě hlouběji do systému, což znamená, že aktualizace lze provádět automaticky pomocí displeje.

Display obsahuje spoustu informací, jako jsou:

  • denní a celkové kilometry
  • kalorie
  • kadence šlapání
  • měření srdečního tepu
  • osobní trenér
  • a mnohé další

Novinkou tohoto zařízení je také zajímavá funkce, kdy elektrokolo dokáže aktualizovat firmware a to jak baterie, displeje, tak i motoru, takže se o nic nemusíte starat. Elektrokolo za Vás hlídá servisní intervaly, které byste měli podstoupit, můžete si tedy v klidu užívat požitek z jízdy o zbytek se stará vaše kolo.. no řekněte, není to super?


Jízdní vlastnosti elektrokol Haibike FLYON

V rámci testování jsme měli možnost vyzkoušet všechny dostupné modely. Otestovali jsme tedy jak modely HardTail s odpruženou přední vidlicí, tak i celoodpružené modely v kategorii AllMtn a Nduro. Většinu času jsme strávili na místních trailových tratích nebo na pláži v písku, kde se dala dobře prověřit ovladatelnost a vedení stopy. Co nám trochu kazilo dojem ze samostatného testování bylo nepřesné seřízení testovacích modelů. Ale vzhledem k tomu, že flotila čítala několik desítek elektrokol Haibike, testovacích jezdců bylo přes 320 a mechaniků jenom pár, je to celkem logický a pochopitelný stav.

Jistě vás budou zajímat naše dojmy, pocity, zkušenosti a názory ..

Při jízdě po na nižší úrovně asistence se FLYON chová podobným způsobem jako BOSCH v režimu Sport či Turbo. Motor je tichý, plynulý a naprosto kultivovaný co se týče dávkování přenosu energie na zadní kolo. Člověku se ani nechce věřit, na jakou "bestii" se kolo umí změnit, jakmile zvýšíte úroveň asistence. Při nejvyšší možné asistenci Extreme máme plné ruce práce kolo udržet na úzké trailové pěšince. Díky širokým pneumatikám však kolo krásně drží stopu a poslouchá na slovo.

Celoodpružené modely Allmtn a Nduro jsou navíc, díky dobrému nastavení podvozku a geometrie zadní stavby, velice flexibilní a odpustí vám i mnohé jezdecké chyby. S tímto FLYONen se po zařazení asistence na EXTREME stanete neohroženým jezdcem, který hravě překoná jakýkoliv kopec, kameny, kořeny, apod... Když se dostanete do situace, kdy máte pocit, že tento kopec nezvládnete nebo, že je to moc kluzký terén nebo, že už nemáte dostatek sil, tak se opakovaně divíte, jak moc vám kolo v dané situaci pomůže. A není to jenom o výkonu, ale je to dané i výborným nastavením podvozku. Kola se chovají dostatečně čitelně i ve sjezdu, jak ve vyšších rychlostech, tak i při nižší rychlosti v technických pasážích. Co nám v rámci testování vyhovovalo je také velký převodník, který není náchylný na zanesení nečistotou, tak jako např. malá rozeta u pohonu Bosch.

Vzhledem k vysoké mechanické výbavě testovaných kol nebudeme hodnotit technické vlastnosti kola a jeho komponentů jako jsou brzdy, řazení a podobné díly .. popravdě jsme neměli čas se na to příliš soustředit a myslíme si, že ani vás to nebude zajímat tolik, jako samotný pocit z motoru :)

Velmi diskutovaným tématem před školením i v rámci jeho průběhu byla hlučnost motoru ve vyšších otáčkách. Zde musíme s čistým svědomím říct, že nás vyšší hlučnost motoru nijak neobtěžovala, v zásadě koresponduje s charakterem motoru i kola samotného. Musíme si uvědomit, že takovéto kolo není vhodné např. pro starší manželský pár, který si chce užít klid při jízdě po cyklostezkách. Modely s motorem Flyon jsou určené pro zákazníky, kteří si chtějí koupit fantastickou "hračku", která poskytuje tu nejmodernější technologii, zajímavé konstrukční řešení, excelentní parametry a nejvyšší výkon, který na trhu aktuálně najdete. Pokud čerpáte maximální výkon, vyšší hlučnost nejste schopni příliš vnímat, jelikož dávka adrenalinu v žilách vám otupí smysly ..

Závěrečné hodnocení elektrokol Haibike FLYON

Není na místě, abychom zde vyslovili nějaký komplexní a definitivní názor na nové modely Haibike Flyon. Musíme si otevřeně přiznat, že pro důkladné otestování a zjištění všech výhod a nevýhod, je potřeba najezdit výrazně více kilometrů a mít možnost kolo dostat do všemožných situací. To co můžeme říct s čistým svědomím je fakt, že toto kolo vyvolá neskutečné emoce a budí zájem kamkoliv na něm přijedete. Líbí se nám to, jakým způsobem je kolo udělané. U mnoha řešení a konstručních prvků si říkáme, proč s tím už nepřišel někdo dříve? Je vidět, že na vývoji této modelové řady se podíleli lidé, kteří se pohybovali mimo cyklistický průmysl, proto vnesli do vývoje určitý nadhled a nové postupy. Co nás trochu zklamalo je poměrně vysoká váha, která je srovnatelná s modely Xduro s pohonem Bosch. Na druhou stranu je však logické, že pokud kolo disponuje vyšší kapacitou a výrazně výkonnějším motorem, musí se to na váze projevit. Dobrou zprávou je fakt, že váha kola vás nijak nelimituje a pokud kolo někam nepřenášíte nebo nezvedáte, váhu za jízdy nijak nevnímáte.

Až čas však ukáže, jak bude kolo fungovat v dlouhodobém horizontu. Na určité dotazy vám v tento moment neumíme odpovědět.. jaká bude životnost řetězu a kazety? Nebude motor s takto velkým výkonem náchylný na vůle? Bude tato nová technologie spolehlivá? I vás jistě napadnou další dotazy a možná pochybnosti. Pokud si však uvědomíme, jaké zkušenosti a pozici na trhu značka Haibike má, je to svým způsobem dostatečná garance toho, že se jedná o to nejlepší, co momentálně trh nabízí. Trochu nám to připomíná situaci, když Haibike uváděl na trh zcela nový motor Yamaha a nikdo nevěděl, co od toho očekávat.

Modely s motorem Flyon nejsou určené pro zákazníky, kteří chtějí koupit produkt s nejlepším poměrem ceny a výbavy na trhu. I přesto, že tyto modely prodáváme, nebudeme vám mazat med kolem pusy, že je cena prodejním argumentem. Stejně tak jako u nejlepších aut, nejlepších počítačů, nejlepšího vybavení pro sport nebo nejlepších fotoaparátů je nutné tuto kvalitu zaplatit. Kromě kvality platíte jistě také pokrokovost a velkou inovační kadenci, nicméně vynaložené peníze se vám náležitě vrátí v podobě emocí, požitku a přidané hodnoty, kterou vám elektrokola Haibike z řady Flyon poskytnou ..

Zájem o nové modely je enormní a první výrobní vlna, která je plánovaná na přelom května a června 2019, je momentálně u výrobce již VYPRODANÁ a z naší před-objednávky zbývají poslední volné kusy! Pokud o některém z modelů Flyon uvažujete, doporučujeme provést co nejdříve rezervaci, jelikož pokud neprovedete rezervaci, budete odkázaní na další výrobní vlnu, která proběhne až koncem srpna 2019.

Již nyní si však u nás můžete rezervovat testovací jízdu, jakmile naskladníme první testovací modely, tak vás budeme kontaktovat a domluvíme se na detailech.


Pokud máte zájem o bližší informace nebo testovací jízdu neváhejte nás kontaktovat:

Infolinka: +420 315 601 380
Technické dotazy: +420 601 608 701
E-mail: akumo@seznam.cz

V období od 5.11. - 9.11. 2018 jsme podstoupili na Mallorce rozsáhlé testování nových modelů značky HAIBIKE, kterých pro nás bylo připraveno hned několik stovek kusů. Naše pozornost byla samozřejmě nejvíce koncentrovaná na nejočekávanější novinku pro sezónu 2019 a to nové modely Haibike FLYON se středovým motorem TQ, který poskytuje neuvěřitelných 120Nm, což je s baterií o kapacitě 630Wh ohromující kombinace. Po celých 5 dní nás kromě testovacích jízd čekalo hned několik odborných školení, zaměřených na technickou stránku elektrokol Haibike, včetně proškolení nových diagnostických systémů.

Hned po příletu na Mallorcu jsme se přesunuli do hotelu Hipotel Mediterraneo, kde byla připravená flotila elektrokol Haibike pro testování. Prodejci, kteří se tohoto testování byli vybráni podle přísných kritérií a musejí splňovat ty nejvyšší nároky, které značky v rámci prodejního systému požaduje, proto jsme velice rádi, že jsme mohli být u toho. Plánované traily a vyjížďky po Mallorce byly vždy ve skupině vedeny závodními jezdci jako je SAM PILGRIM nebo HELENE FRUHTWIRTH. Jezdilo se především po vybraných trailových a sjezdových cestách, kde bylo možné dokonale prověřit jízdní vlastnosti jak samotného kola, tak i pohonné jednotky. Místní podmínky i počasí byly opravdu optimální, proto se nám podařilo najezdit velké množství testovacích kilometrů, díky kterým jsme se s novými modely mohli podrobně seznámit.

To co nás nejvíce zajímalo byly, samozřejmě modely z řady Haibike FLYON, které se těší velkému zájmu nejenom ze strany zákazníků, ale i mezi samotnými prodejci, proto bylo mnohdy opravdu těžké, se k uvedeným modelům probojovat. Koncept elektrokol Haibike FLYON je postaven na carbonovém rámu, který je speciálně vyroben pro nový tvar baterie a hlavně výborně koresponduje se zcela novým typem motoru TQ. Při prvním osobním setkáním s elektrokolem Haibike FLYON jsme zůstali v úžasu a to jak z vysoce kvalitního zpracování, tak především z nádherného designu. Musíme smeknout před prací designérů, kteří odvedli neuvěřitelnou práci. Aktuálně není na trhu žádné elektrokolo, které by přineslo tolik inovací a nových prvků najednou.

S příchodem nové modelové řady FLYON Haibike opět demonstruje svojí obrovskou sílu a schopnost všechny překvapit. Bez jakýchkoliv signálů či spekulací přichází s radikální novou koncepcí elektrokola. Elektrokola Haibike patří mezi absolutní evropskou špičku a již několik let udávají nové trendy a směr, kterým se elektro kola ubírají. Modely Haibike 2019 tuto skutečnost jenom podtrhují ..

Haibike FLYON 2019 - nová modelová řada

  • extrémní výkon motoru TQ - 120Nm
  • napětí baterie 48V, kapacita 630Wh
  • rychlonabíječka - 80% za 1 hodinu
  • bezkonkurenční design a výbava
  • kompletní nabídku elektrokol Haibike naleznete - ZDE

Technické specifikace a design elektrokol Haibike s motorem FLYON

Elektrokola Haibike FLYON mají nový typ motoru, který je vyráběn německou firmou TQ. Výkon tohoto motoru je 120Nm, (výkon motoru BOSCH CX 75Nm, výkon motoru YAMAHA PW-X 80Nm). Ano, tento motor byl schválen pro provoz na pozemních komunikacích. Motor ve tvaru malé turbíny, který tak nejen vypadá, ale i se tak chová! Výkon motoru je naprosto dech beroucí a okamžitě vám vykouzlí hloupý úsměv na tváří, které se nemůžete zbavit ještě několik minut po sesednutí a vrácení kola. Díky tomu, že se elektrokolům věnujeme déle jak 13 let, jen tak nás již nepřekvapí, ale Flyonu se to rozhodně podařilo. Tak trochu jsme si vybavili pocity, jako když jsme se poprvé projeli na elektrokole s motorem Bosch, který poté zcela změnil trh s elektrokoly. Pojďme se podrobněji podívat na srdce elektrokola, tedy motor samotný.

Vývojový tým společnosti Haibike se před dvěma sezónami tajně pustil do vývoje vlastního pohonného systému, který by co nejlépe vyhovoval aktuálním potřebám trhu s elektrokoly. Po dvou letech představuje Haibike novou modelovou řadu Haibike FLYONE a stanovuje tak další milník v rámci vývoje elektrokol. Modely z řady Haibike FLYON 2019 jsou poháněny motorem TQ HP120, který vás ohromí svým masivním výkonem a obrovským krouticím momentem - 120Nm.


Díky integrované volnoběžce je možné si kolo užít v plném rozsahu i bez asistence motoru. Když je jednotka odpojena, nedochází k pohybu žádných vnitřních součástek, tak jako je tomu např. u pohonného systému Bosch Performance CX. Po absolvování prvních testu musíme konstatovat, že jízdní projev motoru i jeho výkon je naprosto fantastický a díky vysokému točivému momentu posouvá možnosti využití elektrokola o značný kus dále ...

Další konkurenční zbraní nových modelů je integrovaná baterie o vysoké kapacitě 630Wh a napětí 48V. Díky vyššímu napětí pracuje celý pohonný systém výrazně efektivněji. Baterie je složena z 56 článků, které nabízejí nejvyšší koncentraci energie na trhu. V základní výbavě bude nabíječka o výkonu 4A, na přání bude možné objednat rychlo-nabíječku o výkonu 10A, která baterii nabije za 60 minut na neskutečných 80%. Novinkou u této baterie je magnetický konektor pro nabíjení a jednodušší zapojení nabíječky do baterie. Při vývoji nových modelů Haibike 2019 byl kladen důraz na inovativní přístup, originální zpracování a co nejčistější technické řešení jednotlivých konstrukčních prvků. Výsledek dokazuje, že se celé dílo podařilo. Nové modely jsou krásně zpracované a poskytují uživatelům maximální komfort jízdy se skvělými jízdními vlastnostmi.

Další důležitou novinkou je osvětlení. Přední světlo Haibike SKYBEAMER. Tento ohromující typ předního světla můžete zakoupit ve variaci svítivosti 150, 300 nebo 5.000 lumenů. Přední světlo je rozděleno na 4 funkce svítivosti a to na klasické svícení, dálkové svícení, denní svícení a automatický režim. Designově krásné světlo, které má neuvěřitelnou svítivost. Tento typ světla je v základu pouze u modelu NDURO 10.0.

Zadní světla jsou integrovaná v rámu, takže neruší design samotného elektrokola a nezakrývá je dodané příslušenství jako je nosič, brašny a podobně, což je častý problém u běžných zadních světel na horských kolech Neuvěřitelné na předním světle je to, že 5.000 lumenů dokáže udělat z noci den.

Senzor rychlosti, který byl obvykle umístěn na zadní části vidlice, je nyní u modelu FLON umístěn u brzdového kotouče. Namísto běžně používaného snímače rychlosti, který bývá obvykle umístnění na zadní stavbě kola používá Haibike tzv. senzorový disk, který byl dříve používán pouze u ABS systémů. Tento senzor je kvalitnější a má 18x rychlejší odezvu než běžný senzor. Navíc je senzor i výrazně odolnější proti mechanickému poškození. Díky šikovnému umístění nemusíte mít strach, že jej v terénu někde o větev ulomíte či otočíte. Jedná se o velmi spolehlivé řešení. Díky přesně získaným informací je dávkování výkonu motoru opět o něco pohodlnější a příjemnější.

Na palubním počítači je vidět obrovský pokrok. Lepší ergonomie s kompaktním dálkovým ovládáním a velkým displejem poskytuje přehledně všechny potřebné hodnoty. Pomocí dálkového ovladače můžete ovládat displej, osvětlení, výkon kola i intenzitu pomoci motoru. Ovladač je šikovně umístěný na levé straně a ovládá se jednoduše palcem ruky. Barevný LED panel informuje jezdce o zvoleném režimu, kterých máte k dispozici 5 - ECO, LOW, MID, HIGH, EXTREME. Při změně asistence se mění barevné schéma jak na displayi, tak i na samotném ovládacím zařízení, kde je LED notifikace. Celé ovládání je velice intuitivní a naprosto účelné. Vše je v dosahu a nijak nepřekáží. Displej se dynamicky přizpůsobuje; když jezdí rychleji, hodnota zobrazující rychlost se zvětšuje a všechny ostatní hodnoty ustupují do pozadí. Neskutečně nás ovládání bavilo, konečně někdo přišle s displejem, který není nudný a poskytuje určitý standard, na který je běžný např. u mobilních telefonů či tabletů. Jsou to drobnosti, ale pokud takovéto drobnosti poskládáte dohromady, lépe pochopíte, proč jsou nové modely tak povedené.

Režim ECO zaručuje nejdelší možný dojezd, opačně při úrovni asistence Xtreme čerpáte maximální podporu. Barevný displej je umístěn centrálně a informuje jezdce o všech relevantních datech. Mohou se také zobrazovat údaje o fitness, jako je srdeční frekvence, kadence, výkon či spálené kalorie. Haibike integroval aktualizovanou verzi systému Haibike eConnect II (GPS zabezpečení elektrokola - více ZDE) do všech modelů FLYON. Technologie je nyní zabudovaná ještě hlouběji do systému, což znamená, že aktualizace lze provádět automaticky pomocí displeje.

Display obsahuje spoustu informací, jako jsou:

  • denní a celkové kilometry
  • kalorie
  • kadence šlapání
  • měření srdečního tepu
  • osobní trenér
  • a mnohé další

Novinkou tohoto zařízení je také zajímavá funkce, kdy elektrokolo dokáže aktualizovat firmware a to jak baterie, displeje, tak i motoru, takže se o nic nemusíte starat. Elektrokolo za Vás hlídá servisní intervaly, které byste měli podstoupit, můžete si tedy v klidu užívat požitek z jízdy o zbytek se stará vaše kolo.. no řekněte, není to super?


Jízdní vlastnosti elektrokol Haibike FLYON

V rámci testování jsme měli možnost vyzkoušet všechny dostupné modely. Otestovali jsme tedy jak modely HardTail s odpruženou přední vidlicí, tak i celoodpružené modely v kategorii AllMtn a Nduro. Většinu času jsme strávili na místních trailových tratích nebo na pláži v písku, kde se dala dobře prověřit ovladatelnost a vedení stopy. Co nám trochu kazilo dojem ze samostatného testování bylo nepřesné seřízení testovacích modelů. Ale vzhledem k tomu, že flotila čítala několik desítek elektrokol Haibike, testovacích jezdců bylo přes 320 a mechaniků jenom pár, je to celkem logický a pochopitelný stav.

Jistě vás budou zajímat naše dojmy, pocity, zkušenosti a názory ..

Při jízdě po na nižší úrovně asistence se FLYON chová podobným způsobem jako BOSCH v režimu Sport či Turbo. Motor je tichý, plynulý a naprosto kultivovaný co se týče dávkování přenosu energie na zadní kolo. Člověku se ani nechce věřit, na jakou "bestii" se kolo umí změnit, jakmile zvýšíte úroveň asistence. Při nejvyšší možné asistenci Extreme máme plné ruce práce kolo udržet na úzké trailové pěšince. Díky širokým pneumatikám však kolo krásně drží stopu a poslouchá na slovo.

Celoodpružené modely Allmtn a Nduro jsou navíc, díky dobrému nastavení podvozku a geometrie zadní stavby, velice flexibilní a odpustí vám i mnohé jezdecké chyby. S tímto FLYONen se po zařazení asistence na EXTREME stanete neohroženým jezdcem, který hravě překoná jakýkoliv kopec, kameny, kořeny, apod... Když se dostanete do situace, kdy máte pocit, že tento kopec nezvládnete nebo, že je to moc kluzký terén nebo, že už nemáte dostatek sil, tak se opakovaně divíte, jak moc vám kolo v dané situaci pomůže. A není to jenom o výkonu, ale je to dané i výborným nastavením podvozku. Kola se chovají dostatečně čitelně i ve sjezdu, jak ve vyšších rychlostech, tak i při nižší rychlosti v technických pasážích. Co nám v rámci testování vyhovovalo je také velký převodník, který není náchylný na zanesení nečistotou, tak jako např. malá rozeta u pohonu Bosch.

Vzhledem k vysoké mechanické výbavě testovaných kol nebudeme hodnotit technické vlastnosti kola a jeho komponentů jako jsou brzdy, řazení a podobné díly .. popravdě jsme neměli čas se na to příliš soustředit a myslíme si, že ani vás to nebude zajímat tolik, jako samotný pocit z motoru :)

Velmi diskutovaným tématem před školením i v rámci jeho průběhu byla hlučnost motoru ve vyšších otáčkách. Zde musíme s čistým svědomím říct, že nás vyšší hlučnost motoru nijak neobtěžovala, v zásadě koresponduje s charakterem motoru i kola samotného. Musíme si uvědomit, že takovéto kolo není vhodné např. pro starší manželský pár, který si chce užít klid při jízdě po cyklostezkách. Modely s motorem Flyon jsou určené pro zákazníky, kteří si chtějí koupit fantastickou "hračku", která poskytuje tu nejmodernější technologii, zajímavé konstrukční řešení, excelentní parametry a nejvyšší výkon, který na trhu aktuálně najdete. Pokud čerpáte maximální výkon, vyšší hlučnost nejste schopni příliš vnímat, jelikož dávka adrenalinu v žilách vám otupí smysly ..

Závěrečné hodnocení elektrokol Haibike FLYON

Není na místě, abychom zde vyslovili nějaký komplexní a definitivní názor na nové modely Haibike Flyon. Musíme si otevřeně přiznat, že pro důkladné otestování a zjištění všech výhod a nevýhod, je potřeba najezdit výrazně více kilometrů a mít možnost kolo dostat do všemožných situací. To co můžeme říct s čistým svědomím je fakt, že toto kolo vyvolá neskutečné emoce a budí zájem kamkoliv na něm přijedete. Líbí se nám to, jakým způsobem je kolo udělané. U mnoha řešení a konstručních prvků si říkáme, proč s tím už nepřišel někdo dříve? Je vidět, že na vývoji této modelové řady se podíleli lidé, kteří se pohybovali mimo cyklistický průmysl, proto vnesli do vývoje určitý nadhled a nové postupy. Co nás trochu zklamalo je poměrně vysoká váha, která je srovnatelná s modely Xduro s pohonem Bosch. Na druhou stranu je však logické, že pokud kolo disponuje vyšší kapacitou a výrazně výkonnějším motorem, musí se to na váze projevit. Dobrou zprávou je fakt, že váha kola vás nijak nelimituje a pokud kolo někam nepřenášíte nebo nezvedáte, váhu za jízdy nijak nevnímáte.

Až čas však ukáže, jak bude kolo fungovat v dlouhodobém horizontu. Na určité dotazy vám v tento moment neumíme odpovědět.. jaká bude životnost řetězu a kazety? Nebude motor s takto velkým výkonem náchylný na vůle? Bude tato nová technologie spolehlivá? I vás jistě napadnou další dotazy a možná pochybnosti. Pokud si však uvědomíme, jaké zkušenosti a pozici na trhu značka Haibike má, je to svým způsobem dostatečná garance toho, že se jedná o to nejlepší, co momentálně trh nabízí. Trochu nám to připomíná situaci, když Haibike uváděl na trh zcela nový motor Yamaha a nikdo nevěděl, co od toho očekávat.

Modely s motorem Flyon nejsou určené pro zákazníky, kteří chtějí koupit produkt s nejlepším poměrem ceny a výbavy na trhu. I přesto, že tyto modely prodáváme, nebudeme vám mazat med kolem pusy, že je cena prodejním argumentem. Stejně tak jako u nejlepších aut, nejlepších počítačů, nejlepšího vybavení pro sport nebo nejlepších fotoaparátů je nutné tuto kvalitu zaplatit. Kromě kvality platíte jistě také pokrokovost a velkou inovační kadenci, nicméně vynaložené peníze se vám náležitě vrátí v podobě emocí, požitku a přidané hodnoty, kterou vám elektrokola Haibike z řady Flyon poskytnou ..

Zájem o nové modely je enormní a první výrobní vlna, která je plánovaná na přelom května a června 2019, je momentálně u výrobce již VYPRODANÁ a z naší před-objednávky zbývají poslední volné kusy! Pokud o některém z modelů Flyon uvažujete, doporučujeme provést co nejdříve rezervaci, jelikož pokud neprovedete rezervaci, budete odkázaní na další výrobní vlnu, která proběhne až koncem srpna 2019.

Již nyní si však u nás můžete rezervovat testovací jízdu, jakmile naskladníme první testovací modely, tak vás budeme kontaktovat a domluvíme se na detailech.


Pokud máte zájem o bližší informace nebo testovací jízdu neváhejte nás kontaktovat:

Infolinka: +420 315 601 380
Technické dotazy: +420 601 608 701
E-mail: akumo@seznam.cz



Naše hodnocení elektrokol Haibike FLYON

+ Kvalitní zpracování displaye.

+ Vysoký výkon elektromotoru FLYON 120Nm.

+ Carbonový rám

+ kvalitní osvětlení SKYBEAMER

+ E-CONNECT v základní výbavě

+ Vyšší kapacita a napětí akumulátoru 630Wh, 48V

+ Možnost rychlonabíjení, proudem až 10A

+ Automatický update firmware celého elektrokola

+ Vyjímatelný akumulátor z rámu

+ Magnetický konektor nabíjení

+ Velmi snadné šlapání bez asistence

+ Integrace veškerého vedení ( bovdeny, kabely, atd... )

+ 18 bodový snímač šlapání

+ Možnost měnit sklon zadního tlumiče a díky tomu geometrii celého kola

- Podobná hmotnost jako u hliníkových rámů s pohony bosch nebo yamaha

- Vyšší prodejní cena

- Při maximálním výkonu je projev motoru naléhavější / hlučnější, osobně to jako negativum neberu, jen na to upozorňujeme

- Problémy s dostupností, pokud zákazník neprovede rezervaci včas

Stručný přehled Elektrokol Haibike FLYON 2019

Mohlo by Vás zajímat:


Infolinka: +420 Technické dotazy: +420
  • Jak správně vybrat elektrokolo?
  • Válka středových motorů - velký test elektrokol
  • Velikosti rámu - jakou velikost rámu zvolit?
  • Testujeme pro Vás elektrokola - podívejte se na realizované testy elektrokol
  • Půjčovna elektrokol Akumo.cz - Mělník
  • Pojištění elektrokol
  • Elektrokola v akci - zvýhodněná nabídka elektrokol
  • Elektrokolo na splátky